mandag 24. oktober 2011

Sykehusdietten iverksettes i dag

Greit. Jeg skal innrømme det... Jeg har hatt en lei og fryktelig usunn uvane. Utover det har jeg vært en sunnere versjon av meg selv i 46 dager, og stolt som en hane. Jeg har ikke brukt noen hjelpemidler eller bøker av noe slag, og jeg er så utrolig overrasket over hvor lett det har vært. Jeg har ikke hatt noen fysiske plager. Det eneste jeg har merket er at badevekten har sneket seg oppover noen hakk. Det er ikke greit. Så da tenker jeg; Jeg trenger en pangstart til et mer fornuftig kosthold.  Så jeg skal fra i dag av teste ut den berømte "Sykehusdietten".

Sykehusdietten lover jo gull og grønne skoger med at man raser ned i vekt. Ja opptil ni kilo på syv dager sies det. Jeg tror nok det komme an på hvor mye man har å ta av. Men et par kilo i løpet av uka hadde vært greit. Moroa med denne kuren for min del er at det skjer noe såpass fort, også slipper du å sulte. Kaffe kan man også drikke. Så jeg er veldig positivt innstilt, og gleder meg til å se hvordan denne uken går.

Dag 1. I dag kan jeg spise frukt, og suppe.


Her kommer oppskriften jeg har brukt:

Sykehusdietten

Suppe- 1-2 bokser hermetiske tomater
- 3 store purrer eller 1 stor spansk løk
- 2 kylling eller kjøttbuljongterninger med vann
- 1 pakke mr. Lee nudler (ha gjerne i krydderposen)
- 1 bunt stangselleri
- 2 bokser grønne bønner eller frosne (franske bønner)
- 2 grønne paprika
- 0,8 kg gulrøtter




Slik gjør du:
- kutt grønnsakene i små biter og ha dem i kjele
- løs opp buljongterninger i varmt vann
- hell på tomatene og de andre ingrediensene
- hell på vann til det dekker grønnsakene
- kok til grønnsakene er møre
- krydre som du vil med hvitløk, salt, pepper, persille osv.

Denne suppen kan spises gjennom hele uka (når du er sulten). Spis så mye du vil. Det er ingen ekstra kalorier. Jo mer du spiser jo mer går du ned i vekt. Spis den til frokost, lunsj osv.

Drikke:
Juice uten tilsatt sukker (meierienes juice), te (urte-te), kaffe, skummet melk og VANN, VANN...

Dag 1:
Spis alle slags frukter utenom bananer! Meloner er flotte og kalorifattige. Spis bare frukt og suppe denne dagen!

Dag 2:
Bare grønnsaker i dag. Spis deg mett på rå, kokte eller boks grønnsaker. Prøv å spise grønne bladgrønnsaker - salat, spinat osv. IKKE ris, erter, mais eller tørre bønner. Spis grønnsakene og suppen. Til middag kan du ta en bakt potet med smør (tilsett gjerne litt krydder på poteten). IKKE noe frukt idag!

Dag 3:
Spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, INGEN bakt potet. Etter i dag skal du gå ned minst 2kg.

Dag 4:
Bananer og skummet melk. Spis minst 3 bananer. Drikk så mye melk du kan i dag. Kroppen trenger potassium, kalsium pluss proteiner, og du merker mindre sug etter søtsaker. Spis suppe som vanlig.

Dag 5:
Biff og tomater. Du kan spise 280-560 gram biff og 4 tomater i dag. Spis suppen minst 1 gang i dag.

Dag 6:Biff og grønnsaker. Spis så mye du vil av biff og grønnsaker i dag. Spis suppen også. Spis biff og masse grønne grønnsaker. INGEN potet.

Dag 7:
Brun ris (helsekostbutikk og meny), juice UTEN sukker, og grønnsaker. Spis deg mett og husk å spise suppen. Bland kokte grønnsaker i risen hvis du vil.

.................................................................................. ..................

Etter dag 7 skal du ha gått ned 4,5 til 7,7kg. Ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7kg! Da må du vente 2 dager før du begynner igjen.

Du kan bruke dette programmet så ofte du vil. Du renser systemet for toksiner og får en følelse av god helse.

Ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at du har avsluttet dietten! Dette pga fettsamling i kroppen.

Denne dietten påvirker folk forskjellig. Etter 3 dager vil du få mer energi enn da du begynte. Så lenge du ikke jukser! Etter noen dager kan du merke forandringer i fordøyelsen. Ved forstoppelse kan du spise en kopp med "brand" eller annen fiber. Selv om du drikker svart kaffe med dietten, vil du føle mindre behov etter koffein etter dag 3.

Suppen kan du spise når du er sulten under de 7 dagene. Spis så mye du vil, husk - jo mer du spiser av den jo mer fett forbrenner du!

Du kan spise grillet, kokt eller bakt kylling i stedet for biff. ABSOLUTT ikke skinn på kyllingen. Grillet fisk kan brukes i stedet for biff, men bare en av biff dagene. Kroppen trenger den proteinen man får av biff.

Reseptmedisin vil ikke påvirke denne dietten. Fortsett på dette programmet så lenge du ønsker og merk forskjellen mentalt og fysisk.

IKKE, IKKE, IKKE
Brød, alkohol, kullsyreholdige drikker (inkludert lett-brus, farris osv.) eller stekt mat utenom biffen!

GJØR, GJØR, GJØR
Drikk masse. Minst 6-8 glass vann pr.dag. Pluss en kombinasjon av svart kaffe og te (uten sukker), juice (uten sukker), tranebærjuice og skummet melk.
(Det er delte meninger om følgende informasjon er sann.)
Denne dietten kommer fra "SACRED HEART HOSPITAL" og brukes av hjertepasienter for å gå ned i vekt før kirurgi. Den er utarbeidet av spesialister og ernæringsfysiologi.



Smaksprøve

Nå har jeg kokt suppe hele formiddagen, og er klar for å gyve løs på dietten. I skrivende stund sitter jeg klar, for å smake den første skjeen med mitt levebrød den neste uken...

...Hm... Jo... Kanskje ikke livretten min, men helt greit. Jeg har krydret mye med pepper og hvitløk, så det smaker på grensen til ganske godt.

Jeg skal legge ut utviklingen og prosessen på bloggen de nærmeste dagene, så følg med.

4 kommentarer:

  1. Jeg skal prøve å ikke friste deg med min takeaway sushi, snegler og pastaretter fremover :P

    SvarSlett
  2. Jeg leser denne dietten, og blir bittelitt skremt..
    Har lest endel om dietter, og det viser seg at sånne ekstremdietter funker veldig bra.. til det er over, så går du opp i vekt igjen..
    Jeg kan anbefale deg noe som tar tid, men som funker veldig bra.. har en badevekt som har minka 10 kg, i kun fett på den tiden jeg har gått på den.
    Det er noe så kjedelig som lav kalori diett.. spis mindre kalorier enn du forbrenner.
    måltidene består av kjøtt(rein kylling, biff eller fisk) litt ris, maks 20 g for ei på din størrelse, og litt grønnsaker.. typ 50 g frosne. Og for deg, maks 150 g kjøtt. alt målt rått.. eller tørt da.. Spise tre fire ganger om dagen. Frokost: hvaregryn eller lignende. 40 g tenker jeg. Tren mye, både kondis å styrke. mest kondis om du vil mest ned i vekt ikke bygge muskler. protein shake etter trening, og gjerne en til frokosten. Spise mye egg.. Det vil si: mye proteiner, lite karbs og kalorier. Men noen kjappe karbs etter trening og sånn. dette er en diett som funker, men krever endel lengre tid. jeg har brukt i underkant av ett år, men var av i ca to mnd, og da levde jeg crap, gikk opp 6 kg. så si at 8 kg ned på 5 mnd.. Men, det er KUN fett.. har blitt sterkere, og fått bedre kondis på den tiden. Men, lykke til med din =) har ingen tvil om at det funker =)

    SvarSlett
  3. Hehe, takk for det Kiffa. Det setter jeg pris på.

    SvarSlett
  4. John, tusen takk for tilbakemelding. Jeg tviler ikke på at veien din er den mest fornuftige og sunne måten å gå. Men det har seg slik at jeg eier ikke tålmodighet, så jeg trenger fortgang, helst i går. Derfor må jeg ty til slike midler. Kanskje jeg følger planen din når jeg er ferdig med dette. Tusen takk for innspill.
    klem natalie

    SvarSlett