onsdag 12. oktober 2011

"Excuse me? Are you Norwegian?"

Tidenes vakreste kaffe
  Cafè Laundromat på Bislett i tretiden. Laptoppen er varm og sint, og jeg er småirritert fordi formateringen henger seg opp. En kald kopp kaffe, og grøssninger hver gang inngangsdørene åpner seg.
"Excuse me? Are you Norwegian?"
"Yes I am."
"I am trying to order tickets to see the ballet, but I don't understand what this man says on the phone. Could you help me please?"
Cafè Laundromat på Bislett i firetiden. Laptoppen avslått og på vei opp i vesken. Skravelen går. Jeg har fått en ny venn.
Hun var danseinstruktør, jeg kom henne til unnsetning. Jeg hjalp henne en time, hun vil hjelpe meg en time. Gratis dansetimer på meg. Fantastisk... Jeg har savnet dansing i evigheter. Så da blir det dansing da eller.

Ingen ting er som følelsen av å ha skrevet et godt utkast av en artikkel.

Ellers hadde jeg tenkt til å begynne på ny diett i dag. Type spise seks måltider om dagen, men bare spise litt hver gang. Har foreløpig klart to måltider, og klokken er 21. Jeg har jo ikke tid til å spise så ofte... Men jeg får prøve igjen i morgen.

Takk og hei!

1 kommentar:

  1. ja. skjønner godt at du skal på diett. så feit som du er.........natalie....

    SvarSlett