fredag 14. oktober 2011

Gamle gretne damer VS gnagere


Gamle gretne damer VS moral



Vi vet alle hvordan det er. Du flakser hvileløst rundt på et kjøpesenter, og prøver desperat og få vekslet til deg en femmer til mynteautomaten på toalettet, imens du kniper lårene sammen. Det er fryktelig frustrerende. Og i min verden er dette en universell frustrasjon, som vi deler som medmennesker, og prøver, så godt vi kan å hjelpe hverandre ut av.
Min kusine, hennes lille datter på 9 måneder og jeg var på Sanden kjøpesenter i Kristiansand, da denne snedige lille historien fant sted.

Pikebarnet hyler fra vognen, og den sviende stanken fra en fersk bleie svever som et flyvende teppe mellom oss, mot toalettene. Den stressede unge moren, og jeg roter rundt i vesker, lommer og punger etter en femmer. Vi finner kronestykker og tiere, men ingen femmer. Barnet skriker.
Men hellet ser ut til å være med oss da døren åpnes fra innsiden. Ut kommer en eldre dame i 70 årene. Vi smiler i til henne og setter vognen i kurs mot døren. 
Hun oppdager oss og stopper opp. Sniker seg ut igjennom den smaleste sprekken hun klarer, snur seg mot døren og lukker den skikkelig etter seg. Hun kikker seg over skulderen og ser på oss, før hun snur seg tilbake mot døren. Dobbeltsjekker at døren er skikkelig låst, og glir elegant forbi barnevognen og ut til butikkene. Vi gaper.

Rett skal være rett, var det noen som sa...
Du skal gjøre mot andre slik du vil andre skal gjøre mot deg, var det også noen som sa... Jeg stemmer for den siste!



Avl: Gnagere VS chihuahuaer

Marsvin slik de lever i Tunisia



Puma

Som jeg har mast om tidligere, så er jeg veldig engasjert når det kommer til valper. Jeg skrev på facebook for et par dager siden at jeg hadde en drøm om at min lille Puma fødte elgekalver. I den sammenheng fikk jeg utrolig dårlig feedback. Min gode venninne, som også er min veterinær gjorde meg oppmerksom på at Puma muligens både er for gammel, og for liten til å få valper. Jeg forstår det i teorien, men på en annen side. Puma veier 1,6 kg. Et marsvin veier 500 gram... Hvordan kan Puma være for liten til å få valper?
I følge google er pygmespissmus verdens minste pattedyr, og de veier 1,5 - 2 gram. Hvis DE klarer det... Makan...



Ønsker deg en riktig god lørdag, og håper du fant dette underholdende på noe vis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar