søndag 9. oktober 2011

Søndagskos, The Break-up og tiggere

Høstens søndager er til for å ligge med god samvittighet inne. Og snike seg under et chinchillapledde fra Kid med varme ullsokker og en kopp te, og se en god film. Og det skal kjennes bekymringsløst og fantastisk... Men hva hvis man allerede har gjort det i fire dager i paracetamolrus?? Da er det plutselig ikke så innmari stas lenger... Så da får man bare gjøre det festlig, med å lage en artig blogg.

På TV3 i går kveld ble "The Break-up" med Jennifer Aniston og Vince Vaughn sendt. Det er jo livsfarlig for en singel jente å sitte å se på en romantisk komedie alene en lørdagskveld i høstmørket. Men det fascinerende med akkurat denne filmen, er at du priser deg lykkelig for å være singel under hele filmen. Litt motsatt effekt av for eksempel "Love Actually", der man ikke nødvendigvis er strålende fornøyd. Hehe... Så mange jenter sitter å venter på en kjæreste. Men da tror jeg det er viktig å tenke på: "Kjæreste er ikke lik lykkelig." Nei jeg tror det er viktig å leve i nå-tid. Jeg har kastet bort alt for mye tid av livet mitt på å leve i både fortiden og fremtiden. Heldigvis er det slutt på det :)


Også skal jeg være litt sinna
Nå skal jeg snart begynne¨på en artikkel om tigging i Oslo. DET provoserer meg altså! Det er ikke det at folk tigger som provoserer meg,  men måten de fleste av de fremtrer på. Dette gjelder forøvrig ikke norske tiggere, og narkomane, men den nye trenden av Romfolk som har hørt at i Norge blir man rik av tigging. For det første, jeg har tatt flere av de på fersken i å fake sykdommer og sorg. Det ene sekundet ler de og koser med seg med vennene og de enorme familiene sine, det neste sekundet har de all verden sykdommer, og gråter i veikanten.

Her om dagen gikk jeg av trikken på Majorstuen, og så en kvinne sitte utenfor JC og kikke intetsigende ut i luften. Hun rettet på kledningen, klødde seg i pannen, kikket mot himmelen og på trafikken. Det var ikke mange mennesker ute akkurat da. Jeg så i hvitøyet at hun oppdaget meg, - Jeg kaster et blikk tilbake på henne, og da sitter hun med ansiktet begravd mellom fingrene og hulkegråter... I løpet at et halvt sekund...

Av prinsipp gir jeg ALDRI penger til disse tiggerne. Jeg gir gjerne penger til en narkoman, eller en som selger =Oslo.

Ditt Oslo skrev torsdag 6.10 at romfolk i Oslo griller rotter til middag, og HUNDER har også vært på menyen.

????????? HUNDER????????
Hvor fikk de disse hundene fra da?? Utenfor ICA, bundet fast til et sykkelstativ? Imens matmor Ragnhild på 67 var inne å kjøpte Joikaboller og Dentalsticks for pensjonspengene sine?

Dette handler ikke om å være kynisk og si Norge for nordmenn. Nei, det handler om å si, Norge for de som oppfører seg! Åh, nei jeg kjenner at jeg må ut å demonstrere!

Nei, folkens, hvis dere er med meg, så snakk høyre!
Gi penger til uteliggere og narkomane, støtt Kirkens nødhjelp, send penger til sult ofrene i Afrika, vær snille og greie med hverandre. Men IKKE gi penger til disse tiggerne. Sognepresten i Tveit i Kristiansand fraråder til og med dette.

Min neste hissige innspill føler jeg kommer til å handle om søppel-tv. Hehe...

Ønsker alle en kjempe deilig søndag! Kos dere i sofakroken med deres kjære, og ta vare på hverandre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar