tirsdag 11. oktober 2011

"Hvis jeg får en mann fra Stavanger, DA skal jeg være hyggelig."


Likte bare veldig godt gjenskinnet av Rådhuset i dette bildet

Klokken er 08.34 og jeg småløper, litt for sent inn i klasserommet. Jeg prøver å manøvrere meg mellom stoler, pulter, dunjakker og ivrige studenter. Men klasker til i hvertall to hoder med den store pc-vesken på vei til plassen min. Roen senker seg og læreren begynner sitt spennende foredrag om "skriveprosessen".

Etter første økt får vi rede på at dagen skal ende med en oppgave. En oppgave vi sent vil glemme. Vi skal gruppevis fremføre vår egen versjon av "Ja vi elsker".

Min gruppe består av Ida, Anette, Andreas og meg selv. Flaks at dette er en gjeng med hatifnatter, som meg selv. De liker riktignok ikke Kristian Valen og Ole Klemetsen. Det gjør jo i grunn jeg... Og det var på en måte derfor dagens tittel glapp ut av meg. "Hvis jeg får en mann fra Stavanger, DA skal jeg være hyggelig." Hehe... Nok om det.

Dette er vår løsning av oppgaven:
I inspirasjon av Ylvis (som vi forøvrig alle er forelsket i), tegnet Anette et stort "lykkehjul" på tavlen, som inneholdt flere dialekter og språk. Andreas og jeg står side om side ved tavlen, og Ida og Anette danner en slags "kø" bak en provisorisk startstrek, laget av en tavlesvamp. Ida og Anette står klare til kamp. Anette med en bogskinke i hånden, Ida med en servelat.
"Smack!"
Bogskinka er klistret til tavlen, og like ved står det "Stavanger".
"Ja, me ælskar dettå ladnet, som det stigar frem," sier jeg.
Andreas oversetter til tegnespråk.
"Smack!"
Servelaten har landet på "Fransk".
"La dui cheroquis le toui da pooh," fortsetter jeg. (Eee... jeg kan ikke fransk)
Andreas klarer ikke oversette, så han danser litt disko i steden.


Og slik kom vi oss igjennom to vers av "Ja vi elsker", og Stavanger, Kristiansand, Trondheim, Frankrike og England.

I have a Bad-Face-Day...

Litt hvitt i glasset på Aker Brygge med to søte medstudenter etter skoletid i dag, var ei å forakte. Rett og slett befriende var det, å sitte ute i godt selskap etter nesten en uke tilbrakt godt utstrakt på sofaen.

 På vei inn i leiligheten min sjekker jeg postkassen. Pakke. Med Twist inni! Jeg ble sååå glad! Hvor koselig er det ikke å få ting i posten. Og hva er bedre å få i posten enn sjokolade? Min elskede gamle roommate, Elise synes jeg burde få Twist siden jeg var syk, så hun sendte meg det. Det er venner det!
Så nå har jeg Twist papir i håret, sjokolade på kinnet, og er sånn passe kvalm, og mer skal det bli. Jeg kjenner den gode samvittigheten stige. Det var jo en gave når jeg var syk, så da må det vel være greit...?

Denne dagen har vært en velsignelse på alle måter. Måtte alle dager være så deilige!

Håper du også har hatt en fantastisk dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar